Černý pátek po česku: Směšné ceny na pár výrobků

By | 29.11.2014

Každý asi zaznamenal, že i v českých obchodech v posledních letech začali prodejci vyhlašovat tzv. Černý pátek (vždy po Dni Díkuvzdání). Akce, která je spojená až s 90procentními slevami, zejména elektroniky a oblečení, pochází z USA. Čeští obchodníci ovšem uchopili tuhle slevovou záležitost po svém, slevy pětinové a jen na pár kousků zboží. Jak jinak.

Bylo by samozřejmě chybou „strkat všechny obchodníky do jednoho pytle“. Skutečnost je ale taková, že řada největších obchodníků, zejména elektroniky, udělala z Černého pátku pouze propagační akci zaobalenou marketingovou strategií, během které se zbaví pár kousků již nepotřebného zboží.

Krásným příkladem takového počínání byl např. „největší obchod s počítači a elektronikou“ Alza.cz, jehož existenci nám neúnavně připomíná zelený pošuk-mimozemšťan.

Black Friday, to je v USA často davové šílenství.

Jaké zboží bude ve slevě? Neřekneme. Jak vysoké slevy? Neřekneme.

Kdo si chtěl něco v tomto obchodě koupit, na stránkách dopředu nevěděl, co bude zlevněno. Proč? Jednoduše proto, že by každý viděl, že nebudou slevy plošné, tedy na drtivou část zboží. Zároveň bylo nemožné zjistit, jak vysoké slevy budou. Opět jen proto, aby zákazníka nemohlo zarazit, že Černý pátek v českém obchodním podání znamená – „zlevníme o 10 – 20 procent, to těm „ňoumům bude stačit“.

Slevy budou, ale raději ne moc…

Když jste se pak během pátku podívali na web Alza.cz (ale týká se to i jiných obrů, jako Czech Computer, Mall aj.), tak jste museli být zákonitě rozčarováni. Jedno zlevněné zboží pro každou kategorii (TV, notebooky, brašny, mobily atd.). V lepším případě šlo o slevu 30-40 procent. Málokdy však šlo o elektroniku. Se slevou blížící se 50 procentům poslal obchod do prodeje pouzdro na mobil nebo klávesnici. A to lepší teprve přišlo. Počty kusů takového zboží striktně omezeno. Většinou se jednalo o desítky kusů. Vše prodáváno systémem, kdo dřív přijde, ten dřív mele. A zatímco u Alza.cz to vyřešila přesným uvedením počtu kusů zboží, Mall.cz zvolil taktiku „do vyprodání zásob“.

Každému pak musí být jasné, že tahle internetová obchodní galerie nenaskladnila  kvůli Černému pátku tisíce televizorů či mobilů navíc, které by prodávala za více než poloviční cenu.

Obchodníci v zahraničí lákají na veliké slevy a lidé na to slyší...

Prostě Černý pátek po česku

Černý pátek po česku: Uděláme si reklamu, dokonce se to nestydíme pojmenovat stejně jako akci, do které se v USA pravidelně zapojují desítky tisíc obchodníků se slevami až 90 procent, hodíme do frcu pár kousků, kterých už jsme se stejně chtěli zbavit, lidi se na to stejně chytí. Prostě Černý pátek po česku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *