Marketingové okénko #1: K nákupu na internetu nám stačí šest obrázků

By | 2.2.2015

Už ani nevnímáme veškeré marketingové nástroje v podobě odkazů, bannerů či obchodních sdělení, které na nás na internetu neustále působí. Lidé často ani netuší, že přesvědčit zákazníka ke spontánnímu nákupu na internetu stačí málo – šest obrázků.

Jestliže se říká, že jíme očima, o „konzumaci“ internetu to platí také. Visuální stránka výrobku a uspokojující pocit při prohlížení zboží na síti vede k takovým spontánním nákupů, alespoň to uvádí studie institutu Labors Medienforschung der Hochschule Offenburg.

Co je ale podle mého zajímavější, že běžnému zákazníkovi stačí podle studie na internetu šest obrázků k tomu, aby se rozhodl zboží koupit nebo z této webové stránky odejít.eshop

Navíc jestliže eshop nabídne návštěvníkovi při příchodu na web veliké obrázky zboží je tu větší pravděpodobnost, že zákazník zůstane a začne si vyhledávat konkrétní výrobek. V podrobnějším výpisu pak podle studie lidé vyžadují, aby byla u zboží barevně odlišenádobře čitelná cena.

Asi nikoho už ale nepřekvapí zjištění institutu, že dámy vybírají více podle estetických parametrů zboží, zatímco pro pánské pokolení je rozhodující cena.