Marketingové okénko #3: Co zajímá muže a co ženy

By | 13.4.2015

Říká se, že ženy jsou z Venuše a muži z Marsu. V marketingu je důležité zachytit veškeré odlišnosti, které lze u obou pohlaví v oblasti obchodu nalézt. Je tu mé třetí marketingové okénko.

Jeden z posledních průzkumů Mna téma obsahu, který jeho konzumenty zajímá, ukázal velmi zajímavé výsledky, které lze aplikovat do nejrůznějších marketingových kampaní.

Konkrétně bylo cílem zmíněného průzkumu zjistit, jaký obsah zajímá muže a ženy v nejrůznějších mediatypech, jako je TV, internet tisk a další.shutterstock_165459215-638x326

Asi nepřekvapí, že první příčku obsadila zábava a to u žen i mužů. Rádi se tedy bavíme. Už druhá příčka ale naznačuje, že další pořadí už bude kompletně odlišné. Zatímco muži hledají hned po zábavě informace související s vědou a technikou, něžné pohlaví má na druhé příčce filmy. Věda a technika se u žen dokonce nedostala ani do první desítky. Přitom filmy jsou mužskou trojkou.

Ženy rády konzumují i hudbu. Obě pohlaví se ale shodnou na domácím zpravodajství (4. místo).

Největší rozdíly ve srovnání s muži jsou u žen vaření a jídlo (5. místo), nakupování (9.) a móda (10.), muži totiž preferují akci a dobrodružství (5.), peníze a finance (7.) a počítače a hry (10.).

Z toho lze tedy dovodit, že například pořady, weby, články zaměřené na jídlo a vaření či nakupování nebo módu je dobré přizpůsobit především „konzumentkám“. Jestliže ale pojednávají o technice, hrách nebo finančních záležitostech, je vysoká pravděpodobnost, že se o ně budou zajímat především muži.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *